fredag 25. juni 2010

Hundene liker å sove om morgenen

Frøya liker ikke å stå opp tidlig om morgenen. hun er morgengretten, og vil gjerne ligge ei stund utover. Sonny, derimot, har vært kvikk, våkner tidlig og vil gjerne være i aktivitet fra første øyeblikk.

Siden jeg også liker å være tidlig oppe, har det vært kjekt å få selskap av Sonny om morgenen.
Men slik er det ikke lenger. Sonny blir trøttere og trøttere om morgenen. Hun ligger i buret sitt og sover hele natten, men på morgenkvisten åpner vi døren, og hun får komme ut og kose ei lita stund før vi står opp for godt. Men nå har hun oppdaget at det ikke er nødvendig å stå opp, hun kan fortsatt ligge og kose seg i den varme senga. Eller kanskje det er Frøya som har fortalt henne at det er slik vi skal ha det i vårt hus? Ikke vet jeg, men ingen av hundene står opp sammen med meg. Det er så vidt katten Missy orker å lette på hodet når jeg kommer inn i stua.

"Morgenstund har gull i munn", gjelder ingen andre enn meg i dette huset :-(

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar