søndag 15. august 2010

Ingen kantareller i dag, nei :-(

Hundene var rastløse og irritable etter noen dager med dårlig vær og altfor lite mosjon. Så i dag dro vi på tur for å lete etter kantareller. Siden geitene beiter på de "gamle" kantarellstedene våre, måtte vi gå andre steder i dag. Og det ble ikke vellykket. Det vil si, turen ble vellykket, men kantareller fant vi ikke.

Sopp overalt, men siden jeg er usikker på de fleste sorter, turte jeg ikke plukke. De eneste soppene jeg er 100% sikker på, er kantareller og fluesopp. Fluesopp var der nok av, kantareller så jeg bare så vidt spor av. Kanskje det er for tidlig? Vi får ta oss en ny tur senere på høsten.

Hundene storkoste seg. Frøya fant et musebol, og der ble hun stående og grave til hun endelig kom fram, skitten og våt. Sonny gikk glipp av musebolet, hun var mer opptatt av å se etter godbiter og spise blåbær. Men hundene var tilfredse og trøtte, og de la seg rolig ned med det samme vi kom hjem.





Jeg har plassert min blogg i Lødingennorske bloggkart!

1 kommentar:

  1. Vi fant 750g sopp (mest kantarell) i løpet av et par timer i går, men det var mye smått og mye vi lot stå i håp om at det skal vokse seg litt større, så vi tror nok også at det er litt tidlig enda, ja.

    Frøya ser ut som en fornøyd lunde! ;-)

    SvarSlett